Fram och tillbaka

Åkte moppe till jobbet idag. Var framme till kl 7 då jag skulle på mitt livs första YOGA pass. Det var bra. Jag förstår varför det är bra, men jag funderar på om det är det jag vill lägga min tid för träning på. Jag vill gärna bli riktigt svettig och känna att jag tränar när jag tränar och det gjorde jag inte. Om jag skulle träna 5 ggr i veckan så skulle jag absolut ta ett av dem på Yoga, det är jätte bra att kombinera med annan träning. Men när det inte blir så ofta än så länge så vill jag hellre bli svettig.

Jag tror Yogan är bra för kroppen rent fysiskt, men också mentalt. Jag kände verkligen att jag var där och då och tänkte bara på vad jag gjorde och inte på natten som var eller dagen som skulle komma. Fast så är det för mig om jag tränar ett ordentligt aerobics pass också, då är jag verkligen mitt i nuet.

Var tvungen att googla "varför är yoga bra" och hittade följande svar:

Därför bör du införa yogaövningar i ditt liv:

Yoga bygger bålens stabiliserande muskler och leder till en allmänt bättre hållning och mindre problem med ryggen.
Yoga och andra avslappningstekniker är bra för immunförsvaret.
Yoga har visat sig vara mycket effektivt att lindra och förebygga smärtor i ländryggen.
Många som sysslar med Yoga känner att de får en bättre och djupare sömn. Vår sömnkvalitet är mycket avgörande för vår hälsa.
Yoga är bra mot stress och stärker vår mentala styrka.
Yoga är mycket effektivt för att motverka stelhet, och gör dina leder rörligare.
Yoga är bra träning mot oro, ångest och depression
Så nu känner jag att jag ska kanske träna Yoga kontinuerligt ändå, det är ju jättebra för mig som har smärtor i ländrygg och stela leder. Så jag ska nog inte lägga det på hyllan än.

När jag kom ut från träningen så hade mannen ringt och smsat. Tilda mådde inte bra och behövde vara hemma. Mannen behövde åka till jobbet. Så jag gick in till jobbet och sa hej och hejdå och åkte sen hemåt. Och nu ska jag mysa med Tilda, som titta på Pippi, som alltid :).

Kommentarer

Anonym sa…
Mysigt att ha Mulle hemma i vardagsrummet, det är kvalitetstid med dottern det!
Yoga har jag aldrig provat på. Inbillar mej att jag är alldeles för stel och orörlig för yoga. Men stelhet kan man ju iofs alltid träna bort det med. Känns bara som jag skulle kunna få världens skrattanfall i passet för att jag är så ovig...
Hoppas Tilda-gumman kryar på sig snart.
Vill gärna boka in en träff med dej snart. En shoppingrunda ngn kväll efter jobbet?
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen