Det är något särskilt med vagnar

Så underbar dag, äntligen lite värme, men det är bara i solen. I skuggan är det fortfarande lite svalt. Har suttit ute en del idag i varje fall, det var så skönt. Vi satt själva ett tag jag och mannen med en varsin bok, det är lyx. Joel hade en kompis här och Tilda sov.

Min mamma fick åka in till sjukhuset idag, trodde först hon fått en tia igen, men det är snarare utmattningssymptom igen. Den här tiden är värst för henne på året, så är hon som tröttast och orkar inte mycket. Och gör hon då för mycket plus att hon tar hand om pappa 24/7/365 så tar det tillslut stopp. Jag sa till henne för några veckor sen att hon ska inte göra någonting förutom ta hand om pappa och helst inte det heller, men det går inte att få henne att lämna bort pappa.

Nu var hon så snurrig så att hon inte klarade av att gå, får se om hon kommer hem ikväll eller om hon blir kvar på sjukhuset. Hon behöver i varje fall vila, så pappa är på Hällbacken (ett sjukhem). Pappa fick sin stroke mars 2006, sen dess har inte mamma sovit en natt. Det är som att ha en bebis i 6 år, inte 3 eller 6 månader.... De gånger hon sovit är när hon eller pappa varit på sjukhus. Ja, jag vet inte vad man ska göra. Vi är rädda för att vi kommer förlora mamma innan pappa och vad kommer pappa då få för liv. Nu får vi se vart detta leder och om jag behöver åka dit någonting.

Jag erkänner, jag är lite svag för vagnar, men tack och lov så köper jag inte nya vagnar. Jag har köpt väldigt billiga vagnar på blocket. Det är väldigt roligt att kolla och jag tycker att man har nya eller andra behov hela tiden. Första vagnen var Joels ligg- och sittvagn, bra, men den tog plats och drog lite för mycket åt ett håll. Andra vagnen var en sulky till Joel, den finns kvar i garaget. Tredje vagnen var Tildas ligg- och sittvagn, den fina brion. Den har vi varit jättenöjda med och använder en del fortfarande. Fjärde vagnen var en shoppingvagn, bra att ha i bilen och på semestern. Den är tyvärr inte så jättelätt att köra, lite för små hjul. Så nu är jag ute efter en vagn istället för den tredje och fjärde, jag tänkte sälja bägge dem och köpa en typ babyjogger. En som är lätt att fälla ihop och ha i bilen, en som är lätt att köra och har liggläge eftersom Tilda fortfarande sover. Ev har jag hittat en som vill byta. Vi får se, det är en Phil & Teds värd 6000kr :).

Kommentarer

AnnieeG sa…
usch vad besvärligt, hoppas det ordnar sig på nåt sätt, att hon snart får komma hem. :/

Ang vagn har jag spanat in mig på en paraplyvagn till sommaren, lätt att fälla ihop och enkel att ha med, tex när vi är ute och reser. Blir förmodligen en Chicco liteway, den har fått en massa bäst i test, och går att fälla ned till liggläge. Kostar bara dryga tusingen för en ny.

Och ja, ses snart tycker jag verkligen. Du får höra av dig när du har tid och ork och ni är friska =)
Ha en bra ny vecka! Kramar!!
Anonym sa…
Tänker på dej, din mamma, din pappa och hoppas att allt löser sig till det bästa. På sätt och vis är det väl bra att kroppen tillslut säger ifrån när vi inte lyssnar på den alltid... Jag kan förstå att K vill ha Å hemma, självklart vill hon det. Men det är ett tungt och ansvarsfullt jobb för henne! Hon skulle behöva avlastning mera, kan inte hemtjänsten komma hem mera istället för att Å ska vara på hemmet?
Stoor kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen