Brun eller solbränd

Sen en tid tillbaka så har jag tränat på gymmet innan jobbet. Det är det bästa jag gjort. Det är lugnt och lite folk på gymmet, jag behöver inte göra ordning mig hemma och sen är träningen avklarad för dagen. Det är så skönt. Det fungerar bara när mannen lämnar barnen, så det är inte varje dag, men jag har passat på när det har varit och barnen varit friska. Sen fungerar det bara när jag jobbar deltid. Skulle aldrig falla mig in att vara på gymmet 6-6.30 för att hinna till jobbet, om jag jobbade heltid. Så det gäller att passa på så länge det varar. Ett par gånger har jag cyklat dit och då har jag uppvärmningen gjord. Tyvärr tycker jag det är lite kallt på mornarna fortfarande, jag gillar inte att frysa. Men det har varit väldigt skönt väder att cykla hem i. Idag tog jag mopeden, också kallt, men det gick bra.

På gymmet är det en tjej som tränar varje morgon, jag har pratat lite med henne. Hon är riktigt solariebrun, hon är väl i min ålder. Idag tänkte jag på det, tänk vad många som låg under solariet på 80-talet. Det var väldigt skönt, men vissa hade en typisk solariebrun färg, som inte var fin. De hade legat för länge. Tänk att de finns dem som gör så fortfarande. Och inte är det särskilt bra för hyn. Tacka vet jag lite äkta solbränna.

Igår hämtade jag en hängig Tilda hos dagmamman. Hon fick en febertopp igen på kvällen, men idag har hon varit rätt så pigg. Mannen har varit hemma idag, vi tror att hon kan gå imorgon annars är jag hemma.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad duktig du är som tränar! Önskar så att vi kunde träna ihop, det hade varit det ultimata!!
Jag har legat sjuk i ett par dagar så jag har inte rört mej alls mycket. Idag är jag på jobbet igen, får se om jag vågar träna ikväll.
Kram Gunilla
AnnieeG sa…
Visst är det lite konstigt att det ens finns solarier kvar..!? Känns som en lite förlegad grej... =) Trevlig helg önskar jag dig vännen. Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen