Var dig själv

Har läst du-och-jag-och-den-vi-vill-vara, väldigt bra blogginlägg om jämförelse och nu en bra krönika Om jag var som Mia Skärringer. Detta är nog något vi alla mer eller mindre får kämpa med hela livet. Att inte låta sig påverkas av alla och allt runtomkring hela tiden. Jag är rätt trygg i mig själv och tycker inte att jag så ofta tänker att jag vill vara någon annan, jag är nöjd med mitt liv. Men det är inte varje dag, jag påverkas dagligen, på morgonen kan jag vara nöjd på kvällen sitter jag och önskar och längtar. Önskar att jag hade det som han eller hon som har mer pengar än mig eller längtar mig bort, dit alla andra åker....mm. Det är svårt att leva i det här samhället och inte påverkas eller låta sig jämföras. Det är facebook uppdateringar, där alla verkar ha det så tipptopp hela tiden, men det finns också en hel del uppdateringar från personer som mår dåligt hela tiden. Det gör mig påmind om att jag har det bra och att jag får vara tacksam. Det viktigaste är nog att vara ärlig mot sig själv, se att jag påverkas, men sen göra ett val. Och valet gör vi inte bara en gång i livet utan dagligen. Lycka till!

Kommentarer

AnnieeG sa…
Tack för din fina kommentar! Och ja, visst är det nog så, att det här får man tänka på dagligen... (eller iaf de dagar man går runt och är lite halvlåg och helst skulle vilja vara någon annan... =)Kram fina du

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen