Spontaitet gillas

Fredag på jobbet: "Vad händer i helgen?" Jag: "Städdag i samfälligheten, hoppas på bättre väder."
Måndag på jobbet: "Vad hände i helgen?" Jag:

Middag med en vänninan på fredagkväll, så mysigt. (Jo, det visste jag i fredags, men inte i torsdags :).
Städdag i samfälligheten, gick riktigt bra. Solen visade sig och jag krattade och pratade med grannar, trevligt. Joel hade en kompis hemma, när föräldrarna ringde och sa att de hämtar honom 17.30 så frågade jag om de ville äta med oss. Det ville de. Så plötsligt var vi 11 till middag (stora tjejens pojkvän också :) och det hade jag inte handlat till. Men jag fick ihop en riktigt god middag med det jag hade hemma.

Det är så skönt när man kan vara spontan, jag mår bra av det. Ska jag känna efter och planera så är det så lätt att det inte blir av, för jag orkar inte. Men det här orkade jag och det var så trevligt. Gästerna gick efter kl 21 så det var några trötta barn som skildes åt.

Idag blir det kyrkan, jag har söndagsskola. Så kommer familjen L på middag. Fullt ös idag med, med andra ord. Härligt :).

Kommentarer

Franz O M sa…
Ja, det var en helg då det hände mycket.. Mest trevliga saker.. Men så har jag ju en go familj också.. och en jättegooo fru!!! Puss puss :)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen