Fynd och 100dagar

Har igen fyndat lite på klädbytardag i kyrkan. Lite kläder, spel, stövlar och jacka. Så skulle jag behöva rensa här hemma. Å, vad jag kan gå och längta efter det, men när ska det bli av? Jag vill inte börjar och hålla på en halvtimma här och var, jag skulle vilja göra allt med en gång. Men jag ska kanske inrikta mig på de där halvtimmarna istället så det blir av. Fick en del rensat innan vi började med vindsrummet, men i slutet slängde vi in allt på kallvinden och där är det alldeles för mycket. Plus i tvättstugan, plus i kläkammaren, plus i garderober, plus i garaget....... Någon dag kanske......

Har sålt lite bebisprylar på blocket, väntar nu på att bli av med bärsele och spjälsäng. Sen ska jag lägga ut, lära-gå-vagn och växasäng.

Vid 14 gick vi in till närmsta grannarna. De hade en 100 dagars fest för sin lille son. Mycket trevligt. Det blev tårta på tårta, alltså smårgåstårta och sen prinsesstårta. Mycket gott. Roligt att träffa föräldrar och närmsta vänner.

Svärföräldrarna är här, de kom igår så svärmor var med mig till klädbytardagen, vilket var trevligt. De har varit hos vänner när vi varit borta och är på väg hem nu.

Blir en soft kväll i soffan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen