Barnen i sängen

Nu så har Tilda flyttat, 3 nätter har hon sovit i sitt nya rum, som hon delar med Joel :). 2 första nätterna sprang vi upp flera gånger, nu i natt var jag bara uppe en gång, men det hade inte behövts. Hon sov så gott. Härligt. Spjälsängen är borta och ska med till Säter, plötsligt fick vi väldigt mycket plats i sovrummet.

Vi har inte varit så noga med att de ska sova i eget rum eller i sin säng hela natten. Vi har varit noga med att de ska somna i sin säng, sen har de fått komma till oss. Vi har inte tagit fajten mitt i natten. Jag delade rum med mina föräldrar till jag fyllde 4, då flyttade vi och jag fick eget rum, innan fanns det inte plats helt enkelt. Joel delade rum med oss till han fylllde 4, då flyttade vi ut. Nu är Tilda drygt 2, så vi har inte haft någon brådska. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är mysigt att ha barn i sängen, så det kommer jag sakna. Fast jag kommer vara mycket bättre i kroppen när jag vaknar och det är ett stort plus.

Idag åker vi hela gänget till Säter. Imorgon är det begravning för mannens farmor, hon blev 102 år. Inte illa alltså, vilken krutgumma. Så jag tror inte att det blir en sorglig begravning, hon har fått flytta hem till Gud och Mauritz, som dog 1947. Hon har levt ensam länge. Det ska bli roligt att träffa släkten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen