Aprilväder

Kan man verkligen kalla detta. Sol, regn, hagel, snö, kyla och så lite sol och värme blandat om varandra hela tiden. När jag tittar ut åt ena hållet av huset så vill jag gå ut, men tittar jag åt andra hållet så är jag helst inne.
Vi har haft en innehelg. Slipade trappen i lördags och igår grundmålade jag den. Fick höra att vi inte behövde slipa den så noggrant när vi bara skulle byta matta. Eftersom vi hade påbörjat en rejäl slipning så målade jag ett par trappsteg på kvällen för att se hur det skulle se ut. Och det blev ju så fint. Men vi hade ingen lust att slipa igen. Det blir ju liksom slipdamm precis överallt.

På kvällen hade Tilda feber och då tänkte jag, "om jag ska vara hemma imorgon så slipar jag". Och så blev det. Idag har jag alltså vabat, slipat, städat, gosat med Tilda, sövt henne, slipat lite till och städat. Har inte kunnat duscha än efter att Tilda har vaknat. Borde tagit ett kort på mig efter slipningen, såg inte klok ut. Tvättade bort det värsta. Det är riktigt fina trappsteg nu, frågan är hur vi ska göra med listen. Har ingen lust att ha byggdamm i huset igen, varför hänger jag inte upp plast?!



Kommentarer

Anonym sa…
Vad roligt att få se! Vad du har arbetat på!! Det kommer bli sån skillnad, jättefint!!
Hoppas att allt är bra. Vi kan väl höras ngn dag här?
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen