O Store Gud

Sitter och lyssnar på en instrumental skiva med härligt gitarr och saxofonspel. Njuter verkligen, den ger mig ett lugn och glädje. Bl a spelades nyss "O Store Gud", det är en mäktig sång, som spelas i många länder. "Då brister själen ut i lovsångsljud", när brister din själ ut i lovsångsljud? Min brister när jag tänker på goda vänner, som jag varit hos idag "gammal kärlek rostar aldrig" Tack! Tänker på min goda väns pappa som varit och är en förebild när det handlar om tillit till Gud. Sen brister den ut när jag tänker på eventuella söndagsskolebarn jag ska få träffa imorgon. De gläder mig så. Imorgon ska de få lära sig om att lyssna, stanna upp och vara stilla. De kommer få lyssna på denna skiva. Ser fram emot det.

"Hans härlighet uppfyller jorden" spelas nu :).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen