Arboga

Vi kom och fick middag i fredags. Barnen somnade sent och sen var vi trötta så kvällen blev inte så mycket senare för oss. Lördagen tänkte vi åka och bada, men bestämde att gå ut i fina vädret istället. Det var tur det eftersom Tilda inte var pigg ännu. Vilket fantastiskt väder det var ute, varmt och gott i solen. Tog en promenad och kom tillbaka till fm fika. Sen kom syster M med del av familj på middag och var kvar ett bra tag. Vi satt mest vid köksbordet och sen i soffan och prata. Ändå kan vi känna när vi skiljs åt att vi inte har pratat så mycket, beror  väl på att det är full fart på barnen hela tiden. Joel och Melker lekte bra. Vi tittade i gamla album, alltid lika roligt.

Söndag fm tillbringades framför vasaloppet, mysigt. Sen tog jag och mannen en promenad när Tilda sov. Syster G med barn och hund mötte upp oss. Middag och sen soffhäng igen. Tilda var riktigt hängig igen. Åkte hem så vi var hemma vid 19-tiden.

Mamma och pappa var riktigt pigga, imorgon fyller pappa 81 så vi grattade även honom lite. Mamma servade oss helt, jag brukar hjälpa till, men satt mycket med Tilda. Fast jag upplevde inte mamma så trött den här gången och hon gillar att serva. Skönt för oss, sen får hon vila upp sig idag när huset är tomt igen.

Vi pratade lite om mamma och pappa ska flytta eller ej. De hade varit och tittta på en lägenhet i "Gullvivan". Den var fräsch och bra på många sätt, men tyvärr lite trånga gångar så det är lite bökigt för pappa att gå runt med rullator. Mamma känner att de kan bo kvar i huset så länge pappa lever och jag kan förstå henne. Jag sa att det vore väl roligt att bo i nyproduktion, deras hus är 70-tal, men de har bott i nyproduktion hela tiden. Först radhus, sen villa och sen det här huset 1975 och det är ju faktiskt lite lyxigt. Ja, vi får se vart det leder, det kommer krävas tid att tömma huset i varje fall.

Mysig helg var det, som alltid.

Pappa

Mamma

Syster Marita med son Melker

Joel med lego

Jag och syster Gunilla

Gunillas dotter Linnéa 11,5år

Gunillas son Linus 13 år

Gunillas dotter Nellie 9år

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen