Hemma igen

Är väldigt glad över att vi är 2 som kan dela på VAB dagarna här hemma. För 2 veckor sen var Tilda sjuk, då var mannen hemma en dag och jag 2. Förra veckan var dagmamman sjuk så då var mannen hemma 2 dagar. Nu så är Tilda sjuk igen. Kände i natt när hon kom till vår säng att hon hade feber, sen i morse så grät hon och vill inte äta eller sitta eller bli tröstad. Stackars liten. Hon fick en alvedon och genast blev det bättre. Jag är hemma med henne idag, får se hur resten av veckan blir. Ja, det är ju så här småbarnsåren är och det är bara att gilla läget.

Har annars haft en bra helg. Jag har äntligen börjat renovera trappen, men jag är tyvärr inte så bra på att måla. Får se om mannen kan ta sista dragningarna så det blir lite snyggare. Det är i varje fall väldigt fint med vitt.....

Är också väldigt glad över vår kyrka. Jag hade söndagsskolan igår och var där tidigt och först. När jag kom in i kyrksalen så hade de gjort iordning nere i hörnen. Det ena var ett självklart hörn om man vill sitta längst bak med barn och det andra hörnet är en plats avsedd för förbön och de hade gjort det så fint med knäfall, ikoner, matta och en hög växt. Sen har tonåringarna (inkl våra 2) gjort iordning ett rum till dem med sköna snygga soffor, mysig belysning och en stor led tv där de kan spela wii bl a. Så mysigt. Sen har vi en väldigt bra söndagsskola och fler väldigt bra barnmusikgrupper, gospelkör och projektkörer. En kyrka för alla åldrar, det gör mig lycklig :).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen