Att trivas med livet

Jag trivs med mitt jobb. Söndagar är inte jobbiga. Det är roligt att gå till jobbet och jag blir inte trött och slut av det. Det ger mig energi. Jag blir så trött på folk som säger "Å, vad jobbigt med måndag" eller "onsdag är bra för det är närmare helgen". Jag brukar kontra med att det är väl bra att det är måndag, var glad över att du har ett jobb osv. Jag trivs inte varje dag med allt i mitt liv, jag har också svackdagar, men i det stora hela så är jag glad och nöjd. Jag tror att jag kan påverka min dag.

Blir så trött på ex Ola i Rix morgon Zoo, som inte gillar klass skillnader, men helst skulle han inte vilja jobba utan bara gå hemma. Ska han gå hemma och vara rik eller ska han gå hemma på bidrag är min fråga. Varför vill inte folk göra rätt för sig? Han är socialdemokrat ut i fingerspetsarna, vilket är för mig ett väldigt konstigt sätt att resonera. Visst klass skillnaderna är tragiska med tanke på fattigdomen som bli, men jag stör mig inte på miljonärerna. Det är roligt att se deras lyx, se deras vackra hem osv.

Sen har jag lite svårt och tänka mig att jag vill jobba till 75, men vem vet om det går igenom, det är inget att reta upp sig på än. Samtidigt så kan jag tänka mig att Sverige behöver de skatteintäkterna av oss så det kanske blir så vare sig vi vill eller inte, vare sig Reinfelt vill eller inte. Vi bara tvingas till det. Den som lever får se.

I Spanien, Italien och Grekland så går de väl i pension innan 60 års ålder. Vi ser ju hur det går för dem....

LEV IDAG!!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Ska försöka med det! Att leva idag alltså!
Tack för senast, mysigt att ses!
Stor kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen