Lördagkväll

Det är så mycket jag vill göra på helgen, hinna handla det jag inte orkar i veckan, hinna plocka undan det jag inte orkar i veckan, hinna laga ordentlig mat som jag inte orkar i veckan, hinna baka göra julgodis som jag inte orkar i veckan med mera med mera...... Men jag vill inte bara flänga runt och göra allt som jag inte orkar i veckan utan jag vill också bara vara, hänga soffan vara med familjen och vänner. Hur ska jag hinna allt, varför är inte helgerna längre?! Ja, ja, jag har hunnit lite av varje idag och det känns väldigt bra.

Vi har stora barnen hemma och det är mysigt, de små myser inte minst. Jag har varit på barnsång med Tilda, mysigt. Nyss sett "Så mycket bättre" med Laleh som huvudperson och nu sitter jag här.

Tyvärr dog den lilla pojken, min fd grannes son. Han var inte 3, som jag skrev i förra inlägget utan 2. Han hade ett dåligt hjärta och låg inne på Lunds lasarett för att stärka det, men tyvärr så dog han pga blod i lungorna. Så otroligt ledsamt och tragiskt. Varför?!?! Glad att de har en till liten son, som kommer fortsätta att kräva föräldrarnas uppmärksamhet.

Hoppas ni får en mysig 2:a advent trots regnet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen