Blask och blä, men julbord yes

Ni som vill ha mild vinter, vill ni verkligen ha detta blaskväder, som vi hade hela 90-talet? Nej, usch och blä. Jag vill ha kall och knastrig vinter. Precis så som den var för ett år sen.

Det är faktiskt lättare att köra barnvagn på bra snö än blask.

Vet inte vad jag ska ha på fötterna, det finns inga fina kängor eller stövlar som klarar detta väder. Var och köpte mig ett par fula gummistövlar på lunchen. Hade velat haft ett par till Tilda, men det fanns inte i hennes storlek. Men jag kan inte ha dem ikväll, får väl bli lite blöt.

Ska till Gamla Stan på julbord med ett gäng kollegor. Här blir vi inte bjudna utan får stå för det själva, så vi är runt 16 pers tror jag. Ska bli väldans najs.

Gjorde en god gärning i morse. När jag kom till dagmamman så var det en tjej där som hade trasiga stövlar. Jag gick hem och hämtade ett par som Joel hade förra året, som hon kan få behålla. Hennes mamma är ensamstående och studerar, så det är nog inte alltid så lätt.

Kommentarer

Anonym sa…
Bra gjort, det känns ju så skönt när man gjort en god gärning! Jag gjorde nåt liknande för nåt år sen, mamman blev såå glad. Känns bra att man kan hjälpa till!
Ja tack och amen säger jag med till snö och knaster, inget slask för mej heller! Bläää för milda vintrar!
Ha en skön helg!
Kram Gilla
AnnieeG sa…
Helst ingen vinter alls =) Själv njuter jag av barmarken, ska ta en joggingtur ute sen... när gjorde man det senast i mitten av december liksom? =) me like. Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen