Kaffe hemma

Idag blev det kaffe hemma, mmmm, smakar så bra. Tilda är hostig och har lite klet i ögonen. Igår var mannen hemma med henne och idag och imorgon jag. Lämnade faktiskt Joel, han blir som sagt rastlös hemma och jag ägnar mig mer åt honom än Tilda, så det känns väldigt bra att han får leka av sig några timmar. Det är stor skillnad på en 4- och 5-åring.

Han älskar att pyssla, vilket jag tror han fått från dagmammorna, eftersom jag inte är jätteförtjust i det. Fast jag tycker att det är mysigt att göra det med honom för det är en lugn stund tillsammans. Igår kväll ville han absolut göra en tomte. Vi fick några från min mamma förra året, som han inte klarade av då så jag tog fram det nu, men vi klarade inte av det nu heller. Det finns ingen bra beskrivning. Så idag började vi med toarullar på morgonen istället, som vi får fortsätta med när han kommer hem. Ska se om jag hittar någon bra sida på nätet där jag kan beställa lite roligt pyssel.

Tilda hänger i soffan, så jag ska hänga lite med henne.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen