Har allt en mening

Är det så att man gärna vill tro att allt har en mening eller varför säger folk det? Jag kan tänka mig att om man har varit med om något tufft i livet och sen klarat ut det på ett bra sätt så kan man se meningen.

Jag är en av dem som inte tror att allt har en mening. Jag tror att man hela tiden kan lära sig något av det man går igenom och förhoppningsvis bli stark av det efter en tid.

Det jag har absolut svårast för är efterlängtade barn som inte föds, eller barn som går bort. Nu har jag 7 barn- ungdomsvänner från A-a som förlorat sitt barn i nionde månaden. Varför? En kille jag bodde granne med hemma i A-a har just nu en 3-årig son som ligger för döden. Varför? Så har vi Elina 15 år, som tog sitt eget liv i våras. Varför händer allt detta i A-a?

Det är sorgligt, jag begriper det inte och tror absolut inte att det finns någon mening i det. Jag ber om styrka för alla dessa föräldrar, och hoppas det ska orka med julen och finna styrka i den.

Kommentarer

Anonym sa…
Nickar och håller med! Kram Gunilla
Anna sa…
Usch så hemskt....
Nej allt har verkligen inte en mening. Man kanske hittar vidare i livet någon gång, när den värsta smärtande sorgen lagt sig något, men någon mening med att förlora ett barn finns det aldrig någonsin....
Skickar också en styrkekram.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen