Att klaga eller inte klaga

Jag tycker mer och mer om den här tiden på året. Mörker och kyla gör mig inget. Många bara suckar och klagar och tycker det är så jobbigt. Då blir det bara jobbigare. Istället för att acceptera att så här är det och då kan man plötsligt njuta när solen skiner eller att det plötsligt blir lite varmare en dag. Sen kommer snart den ljuvliga advents- och juletiden, som jag bara älskar.

Jag har försökt få på Joel underställ några mornar nu, de kan ändå vara ute hela dagarna. Han vägrar och jag känner mig orolig att han fryser, men han gör nog inte det. Han rör på sig och är varm av sig. Idag sa jag, "Joel vi kan inte bråga om detta när det blir vinter, för då måste du ha det på dig", "men mamma, då är det ju kallt". Ok, då! Med andra ord, det är inte så kallt än. Och jag hoppas på en lika kall vinter med lika mycket snö som förra året. Jag är svensk och accepterar läget :).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen