Morgonstund

Igår trodde Joel att vi gick upp mitt i natten när kl var 6.30. Idag ringde min klocka 5.50 och det kändes verkligen som mitt i natten, mörkt och tyst. Frågan är om jag kan köra moped? Får leta reda på reflexvästen. Jag ska jobba heldag idag eftersom mina närmsta kollegor tar en tur till våra kollegor i Göteborg.

Hade mitt första utvecklingssamtal igår. Det kändes bra och gick bra. Som vanligt var det lönen som inte kändes bra, men det tyckte inte jag heller. Och trots att jag är hennes ledare så har jag tyvärr inte så mycket att säga till om. Det finns 3 personer som sitter och styr vårt företag, är man underchef eller arbetsledare på något sätt så borde man kanske också ha en egen budget, men icke sa nicke. Måste ta detta med vd:n idag, får se hur det går.

Sen har jag tänkt på en annan sak. Ofta är det barn som säger att de blir orättvisst behandlade av sina föräldrar, eller kliver fram när de är vuxna och säger det. Hur många föräldrar säger att de blir orättvisstbehandlade av sina barn? De tror jag händer från och till, men som förälder tar man kanske bara på sig den rollen och kniper igen. Tror ni det?

Ha en bra dag gott folk!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen