Familjekärlek

Är lätt att ta för given. För mig handlar det inte bara om orden "jag älskar dig" eller kramarna. Nej, det handlar om det vi har tillsammans, det vi gör tillsammans och att vi tar hand om det tillsammans. Att man gör sin del i hemmet och att man försöker vara trevlig mot varandra och ställa upp på varandra.

Men det är inte alltid lätt, för det är också i hemmets lugna vrå vi är oss själva. Där vi vågar slappna av, där vi kanske slipper vara trevliga efter att ha varit trevlig hela dagen bland andra. Där man är sjuk och drar runt i mjukiskläder, där man kan vräka ur sig det man har inombords. Och så ska det få vara, bara man inte glömmer bort den trevliga sidan också.

Jag tror alla gör så gott de kan, i varje fall gör jag det.

Kommentarer

Anonym sa…
nämen vad intressant jag tänkte på lisa ajax och likheten med pierre när jag läste detta. mycket vACKERt skrivet. tack, tack för din rumpa

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen