Dagarna går verkligen undan

Det är torsdagkväll, helt otroligt. Det har varit möte på jobbet, möte med styrelsen i kyrkan, förberedelser hemma på kvällstid, men också mycket tid i soffan. Som en vanlig vecka kan vara för mig. Idag var de möte med ett gäng tekniker, som gav sig ut på en bastuflotte på kvällen, som tog dem till en restaurang till Kungsholmen. Lät mysigt, tycker jag. Jag har blivit medbjuden på nästa teknikergrupps kvällsaktivitet, som är laserdone på onsdag. Ska jag vara helt ärlig så hade jag hellre varit med ikväll :). När man har jobbat med grabbar i några år så är det inte så roligt att tävla mot dem längre. Jag är alltid i underläge. Nej, jag skulle hellre bara hänga med dem en kväll och prata. Men har vi en hyperaktivitetsnisse till chef så har vi. Så känner jag att jag borde följa med och jag vet att det blir roligt bara jag kommer iväg.

Ett annat borde jag har är att besöka mina föräldrar. Det vill jag också, men vi vet inte riktigt när. Nu i helgen har vi inget särskilt inplanerat, men eftersom vi var borta förra helgen så känns det bra att vara hemma. Vi behöver rensa och vinterförbereda trädgården. Det är kallt att åka moppe nu på mornarna, men jag klär mig varmt, och med reflexväst.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi har samma "borde" ang. besök av föräldrar. Helgerna är sköna att ha hemma samtidigt som man vill iväg. Jag hoppas och tror att det blir bättre nu när Kjeld fått nytt jobb och inte kommer jobba varannan helg...
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen