Barn i trots

Har en extrem 5-åring här hemma. Förstår inte vad det är med honom. Jag trodde 5-åringar skulle vara mysiga och frågvisa och sen skulle förpuberteten komma vid 6-årsålder. Men vi har lite av en ligist här hemma. Vad gör man? Ingenting hjälper. Han gnäller, skriker och sloss och gör tvärtemot vad vi vill hela tiden. Han går på och lägger sig gärna på Tilda. Han skrek sig till söms. Det är bara att försöka hålla lugnet, ignonera, sätta gränser, visa vem som bestämmer och stå ut. Det ska väl gå över hoppas jag. Eller har ni tips?

Måste bara kommentera allt kring socceledaren med: "De som redan har mycket vill bara ha mer", helt emot socialdemokratin vad jag förstått. Jag förstår inte varför riksdagen ska betala någon del av hyran, de har väl tillräckliga löner så de kan stå för den själv eller? Förhoppningsvis förlorar de väljare på detta och det är bara positivt för alliansen.

Kommentarer

Anonym sa…
Ojojoj, har lille J börjat trotsa? Trodde han bara var snäll och rar... ;) Inte kul när barnen kör sitt eget race, även om det bara är för ett kort tag. Det tar på tålamodet. Andas djupt och behåll lugnet, han kommer fatta vem som bestämmer tillslut. Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen