Stör mig på

Idag stör jag mig på vad folk säger. Kollegor som säger att "vi" ska lösa saker, vilka är "vi"?! Dagmamma som klagar på vad barnen har för kläder. Vad har hon för rätt? Mannen som säger att han kan tänka sig fler barn. Om inte jag orkar, hur ska han orka? Tonåring som lägger sig i vår barnuppfostran. Man väljer sina strider och den här valde vi inte. En dag blir väl han också pappa kanske..... Barnpsykolog som skriver, som ett svar i en tidning, som rör ett barn som inte vill somna själv, att barnet ska lära sig att vara ifrån mamma och pappa även när det ska sova. Hallå, barnet är 1 år, och psykologen tyckte man kunde tänka på detta från 9 månader. Stackars liten säger jag. När barnet är 9 månader så händer det så mycket i utvecklingen så det kan vara jättejobbigt att vara ifrån sin mamma och pappa. Men man väljer som sagt sina strider.......

Sorry!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Det är bara bra att morra till lite ibland, jag hör dej alltför sällan göra det!! Men väldigt bra att välja sina strider, jag kämpar oxå med det. Kram kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen