Städning och sånt

Ibland stör det mig så mycket att det enda jag hinner och orkar med är det vardagliga plockandet och lagande och handlande och tvättande och städande osv. Men nu har jag hunnit med någon timma till på vinden den här veckan. Idag blev det det vanliga, men det känns så skönt. För då slipper jag imorgon, städa alltså :).

Börjar kl 10 imorgon, tänkte skicka hem mina kära kollegor lite tidigare och då måste jag själv vara kvar till 16.30. Helt ok med en morgon med barnen och sen är det fredag till på köpet. Jag tycker det var fredag nyss.

Barnen mår bra, de trivs hos sin nya dagmamma. Jag kan sakna vår "gamla" dagmamma. Gillar vår nya jättemycket och är så nöjd med henne, vi kände ju henne sen innan också. Fast det är klart att det är något speciellt med vår "gamla" dagmamma som haft Joel så länge. Jag tycker liksom att det ska vara Joel och hennes dotter, men livet förändras.

De stora barnen mår också bra. Tjejen går i gymnasiet och det har varit nollning den här veckan och nu ikväll är hon på musikal "Romeo och Julia", kul för henne. Grabbens liv är ganska sig likt, det är 9:an som gäller och han har inte så svårt i skolan. Här hemma är det tv-, dator och mobilspel.

Mannen mår bättre, det går lite fram och tillbaka. Nästa vecka ska han börja jobba några timmar. På måndag ska han träffa en ryggläkare, blir spännande och se om det kan leda till någonting.

Med mig är det bra, full fart på jobbet, vilket är roligt. Det är därför dagarna rusar iväg så fort för här hemma går det också i ett.

Kommentarer

AnnieeG sa…
Hoppas ni får en riktigt skön helg nu! Kram!!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen