Ssk och gallsten

Slår mig emellanåt att jag är väldigt lik mamma. Första känslan kan vara lite obehaglig, vill jag det. Men så ser jag ändå mamma som en kärleksfull, omsorgsfull och energisk kvinna och då gläder det mig. Det är inte så dumt att vara lik henne :). Hon hade söndagsskolan i säkert 60 år och hon tyckte det var roligt hela tiden. På slutet tyckte hon det var lite jobbigt när barnen inte lyssnade eller var för livade, vilket jag kan förstå. Men hon hade sån inspiration och sprudlade med nya idéer länge, det tyckte jag var häftigt.

Jag har haft söndagsskolan idag. Jag ville absolut inte börja med det för ett år sen för jag trivdes inte med det, men så tyckte jag att min man skulle få slippa, som ändå jobbar med barn också. Så jag klev på tåget. Våren kändes rolig, men också svår. Barnen testade mig och det kändes ofta stökigt på samlingarna. Nu är det jätteroligt, och det menar jag. Jag känner barnen och de känner mig och det är ju absolut det bästa. Vi har ett roligt material och jag får nya idéer och brinner för det.

Idag har jag haft gallstenskänningar, fyyyyy. Inte roligt. Trodde jag skulle slippa det efter att de tagit bort gallblåsan. Men jag har hört att man kan få känningar i gallgångarna. Usch och fy, jag vill inte ha det. Det är hemskt. Hoppas att det är någonting annat.

Nu ska jag gosa med barnen och slappa resten av dagen tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen