No war No more

Dagmamman tyckte vi skulle försöka få Joel att leka mindre krigslekar hemma, för det är det enda grabbarna gör om dagarna och de skulle försöka få dem att leka mindre krig där. Om jag inte har problem med det så är det lite svårt att motivera sig att säga till honom att inte leka krig. Det är väl något som alla barn har lekt i alla tider, eller?! Jag gjorde det själv som liten. Jag gillar inte att Joel spelar krigsspel på dator eller tv, men när det är rollek och hans fantasilek så gör det mig ingenting. Så jag är ledsen om jag inte kommer att bidra med så mycket där.

Har haft en mysig lördag. Jag har inte bockat av någonting i min "att-göra-lista" här hemma, jag har istället varit lite mer social. Det är väl ok vá? Först musiklek och barnsång, Joel satt vid sidan hela tiden. Får hoppas det lossnar med tiden. Tilda var med. Fick träffa lite föräldrar, som vi gick babysång tillsammans med. Kul. Sen åkte jag och Joel till Vällingby för att handla present. Vi strosade runt och tog en fika tillsammans, mycket mysigt. Sedan var vi till familjen L på middag, också mysigt.

Nu tittar jag på "Dyngkåt och hur helig som helst" på tv. Kul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen