48 timmar

Ja, det är det som gäller vid magsjuka. Barnen ska vara hemma minst 48 timmar efter sista spyan. Vi försöker hålla på det, vilket såklart är lättare när det inträffar en helg så här. Barn kan verka så friska bara några timmar efter sista spyan, men där blir vi lurade. Smittan håller i sig. Jag tror att mina barn blev smittade så. Några barn var hemma för magsjuka på torsdagen, men kom på fredagen. Jag är inte helt säker på hur länge se varit hemma, men jag fick för mig att det bara var torsdagen. Fast jag hoppas att det inte var så. Sen vet man aldrig, smittan kan ju sitta i längre också. Förra året tog det 1 vecka innan nästa kull insjuknade hos dagmammorna. Så det med magsjuka och smitta är svårt och väldigt jobbigt. Sov inte mycket natten till idag, men fick sova lite extra på morgonen när mannen kom upp så det var skönt.
Sista spyan var vid 3 natten till idag, så vi håller barnen inne eller åtminstone borta från folk imorgon också.

Synd att vara inne när det är så fint väder. Jag har varit ute en del, handlat blommar och planterat lite höstkrukor. Sen var jag en kort sväng på klädbytardagarna. Köpte mer än vad jag sålde för. Tror inte min stl 62-74 säljer så bra. Får se om jag blir av med det på något annat sätt eller ger det till mamma.

Nu är det dags att sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen