Tidiga dagar och sena kvällar

Tittar äntligen på nyheterna, men så pratar de om att stor del av den mammografi som gjorts inte är tillförlitlig och om detta pratar de om hur länge som helst. Vilken nyhet..... Suck, jag blir nästan arg. Hur många tror ni inte blir oroliga nu igen, de har redan varit orolig en gång, så släppte oroligheten när det visade sig att de inte hade tumör. Men nu tänker de kanske att de måste göra kontrollen igen och börjar oroa sig. Många säkert i onödan. Det är så synd.

Annars är det väldigt skönt att jobba 80%. Känner mig nästan dum när jag går tidigare från jobbet. Tack och lov så har jag så bra kollegor runt mig, som håller ställningarna. Imorgon börjar jag senare, känns väldigt bra att ha lite olika tider och sen ha ork med barnen när jag är med dem. Och ork till att laga ordentlig middag.

Sen är det lite trist att min äldsta bror inte vill fira sin 50-årsdag, jag är inte besviken, bara lite tråkigt. Fast jag respekterar hans önskan. Jag har svårare att acceptera detta konsumtionssamhälle, blir så less på att man bara ska ha och ha och aldrig kan vara tacksam och nöjd. Svenskar borde skämmas.

Förlåt mitt negativa inlägg, men det har varit en del positivt sista tiden :). Nu är det bäst jag lägger mig, så jag inte blir för trött och gnällig.

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Antar att Ni inte firade alltför avancerat i sänghalmen med tanke på F. onda rygg.. ;) Trist att han ska ha så ont, hoppas att han får hjälp när han besöker läkaren.
"Orka laga ordentlig middag" skrev du, å då undrar jag såklart om du inte kan tipsa om lite ordentligare middagar för mej som totalt tappat både inspiration och ork...
Saknar dej, mycket! Måste höras snart. Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen