Lätt Alzheimer

Glömde ringa ett samtal jag lovade förra veckan. Glömde Tildas barnsång och Joels musiklek i lördags. Glömde BVC idag. Vad är det som händer? Mannen såg lappen om BVC, 7.50, vi skulle vara där 8. Joel hade fortfarande pyjamas. Jag skyndade på honom och vi två åkte iväg. Var där 8.09, så vi fick komma in. Hans sista besök på BVC, sen tillhör han skolsköterskan, hjälp är det verkligen sant? Han mättes och vägdes, synen kollades, så fick han visa lite fin- och grovmotorik och räkna till 10. Han som kan räkna till 100 :). Det hela avslutades med en spruta, han är så otroligt duktig, biter ihop och säger ingenting.

Är lite ovan med att missa så mycket, men jag känner att jag orkar inte riktigt ha koll. Jag vill fortsätta att leva i sommarlunken, men det går ju inte att ha det så jämt. Jag har väggalmanacka, och brukar även lägga in i mobilen, men det hade jag missat nu. Nej, jag är inte orolig, tror detta är tillfälligheter just nu.

Något som gör mig mindre stressad är matlistor. Jag har äntligen gjort en 5 veckors lista, och ja, Gunilla du ska få del av den :). Jag slutar tidigt på måndagar och då tar jag med mig barnen och åker och handlar för hela veckan. Nu har det gått bra i 2 veckor och det känns väldigt bra. Tar lite tips från buffétidningen och ICA Maxi, den tidningen har en 4 veckors meny med många nya tips för min del. Kul.

Kommentarer

Franz O M sa…
Jag är glad för min fru.. trots att hon glömmer saker.. bara hon inte glömmer att älska mig.. men det gör hon inte :)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen