Jobbvecka

Jag tycker det går jättebra att gå in och jobba så här. Det är väldigt lugnt på kontoret, men aggregaten vilar aldrig så vi har jobb att göra ändå. I måndags åkte jag moppe, kul, sen har jag cyklat 2 dagar. Har haft mannens cykel, vilket gått fortare och känts roligare. Får se om det blir bilen imorgon om det regnar.

Jag har inte läst någonting på semestern, vilket jag brukar. Men nu kom jag igång med nedan bok när jag började jobba. Jag har satt mig ute på lunchen och läst.
Underbar bok. Lättläst, igenkännande och rolig. Har tänkt väldigt mycket hur enkelt vi levde på 70-80 talet. Vi blev glada om vi fick ta en hel prickikorvskiva på smårgåsen istället för en halv. Något som dagens barn aldrig får uppleva. Det bara får och får. Jag tycker nästan att det är hemskt och blir väldigt glad över att jag fick växa upp när jag gjorde. Eller kom ni ihåg när "movieboxen" kom? Det var stort.

Svenska Dagbladet skriver såhär om boken:
"Det är svårt att inte tycka om Morris, den ständigt grubblande huvudpersonen i Morgan Larssons Radhusdisco. ... en lättläst och i det stora hela riktigt underhållande berättelse, där alla som var barn på 70-talet och ungdomar på 80-talet sannolikt kommer att känna igen sig. "

Så nu ska jag sätt mig på altanen med en kopp te och läsa lite. Tilda sover, Joel ligger och ropar, vilket jag blir tokig på. När jag äntligen har fått sätta mig för kvällen så vill jag inte hålla på att springa in till honom. Ja, ja, han somnar nog snart. Stora grabben är på sitt rum och mannen och tjejen är ute på en MC-tur.

Kommentarer

Anonym sa…
Den måste jag läsa! Jag har läst en hel del isommar, hör lixom till ledigheten för mej. kram Gunilla
Tina sa…
Ja, det tycker jag med, men med småbarn får man inte alltid sitta och läsa så länge :). Såg att du läste om Emma, vad tycker du? Kram
Anonym sa…
Näe, men snart kommer andra tider. Det är svårt att få tid att läsa när man har så små barn som du!
Emma-boken är bra, men har lixom fastnat nu. Har 1/3 kvar av boken och där tog lusten slut, tyvärr. Men ska läsa klart den, det ska jag. Just nu tar "Paganinikontraktet" all min lästid, bra bok!!
Kram kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen