Lycka är att ha vänner

Bra dag på jobbet, bla lunch med vd och vice vd. Lite kallt ute, men sen kom solen lagom till gästerna kom och grillen tändes. Urmysig kväll. Gillar så mina goa vänner, Gunilla och hennes familj. Jag var 12 när vi träffades första gången. Olika, men ändå lika. Vi har trivts så bra ihop, umgicks jämt under tonårstiden. Varit ifrån varann, men ändå alltid hållt kontakt. Följt varandras lätta/glada dagar, tunga/ledsna dagar osv. En nära vän med andra ord, som jag tycker oerhört mycket om och uppskattar otroligt mycket. Hon är omtänksam, rolig och mysig och har alltid sett så bra ut, vilket hon gör fortfarande :). Hennes man kom in i våra liv på Mallorca 1989, oj längesen..... Tokig, sprallig norrman, otroligt go och mysig med så mycket uppmuntrande och kloka ord. Båda två pratar så gott med mina barn och försöker lära känna dem också, vilket inte alltid är så lätt.

Sen deras underbara döttrar. Stora L, snart tonåring, så vacker och mysig. Hjälpsam, hon är inte den som sviker i första taget. Är man vän med henne, så har man en vän att lita på tror jag. Lite som att vara vän med hennes mamma :). Ja, jag gillar L skarpt. Så har vi lilla bustjejen I. Har alltid lekt med mina barn så bra. Är sprallig och alltid med glimten i ögat. Har lätt till skratt. Hon är så mysig hon med, som hennes övriga familj. Tacksam över att få följa dem alla. Tack för att ni finns i mitt liv!



Så min fina man!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Åh, sitter här å får tårar i ögonen och ståpäls på armarna! Vilka underbara ord, vilken lovprisning!
DU är bäst Tina, älskar dej massor och är såå glad för att du finns och alltid funnits i mitt liv!
Tack för igår och stooor kram!!
/Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen