Matlådan var borta

Har precis tittat på "mamma byter bo" där tonårsvännen Dojjan var med. Så roligt att se. Han är sig lik. Han var nog riktigt glad över att få äta en köttbit :). Sen tyckte mamman som var hos honom att han skulle vara mer kreativ, han fick måla. Hade gärna sett tavlan, både hans pappa och bror är konstnärer. Kul.

Skrev på FB efter lunch att jag hittade min matlåda, som jag ställde i kylen i morse, i soptunnan. Flera som kommenterade trodde att jag hade varit trött eller virrig. Men det var ju inte så. Receptionisten rensade kylen, innan lunch, och slängde då även min matlåda. Hm. Nog för att jag inte har luktsinne, men jag tror inte att den luktade så illa. Däremot var det mycket annat som luktade i kylen, så den hade kanske tagit lite lukt av det. Märkligt var det, men som sagt jag kunde ta upp den och äta den. Och receptionisten skämdes, hon kommenterade också på FB. Klart hon är förlåten, jag skrattar åt det.

Nu är det Trinny & Susannah. Mycket tv är det, men jag orkar inte så mycket annat. Imorgon ska jag fram och tillbaka till Malmö och på onsdag begravning i Arboga, så det är skönt att ta det lugnt ikväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen