Lifetalk

Såg en serie på tv för ett tag sen där familjen alltid träffades på söndagsmiddagar. En middag så hade de alla fått kort, som de läste upp och skulle dela med sig av tankar de fick, både barn och vuxna. Då tänkte jag att något sånt skulle jag vilja införa som tradition här hemma.

Lite senare nämnde en kollega att de hade fått en ask "LIFETALK" med kort, förra sommmaren, som sommarpresent på jobbet. Korten hade olika frågeställningar om livet och tankar om livet. Hon tyckte det var en bra ask, med tankvärda ord. Hon skulle kolla upp om det fanns en ask över till mig och det gjorde det. (jag hade inte nämnt för henne om serien jag sett på tv).

Jag tog hem asken och sa till min familj vad jag ville med asken och de var på. Ex. "Om du fick byta plats med någon för en dag, vem skulle du byta med då?" "Vilken var din största talang, när du växte upp?"

Joel var också med. Nästa dag tog han fram asken vid middagen och sa: "Nu ska vi läsa nästa kort". Kul, han hade fattat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen