Bra helg

Somnade tidigt i fredagskväll, är alltid trött, men nu är det nog extra när jag äter allergitabletter. Skulle lätt kunna lägga mig när barnen lägger sig 19-19.30, men det är ju trevligt att få lite vuxentid innan man somnar.

Lördagen hade vi städdag här i området. Kändes väldigt bra den här gången, när vädret var på vår sida också. I höstas så hade det snöat så det var inte så mycket vi kunde göra. Nu ser det så fint ut överallt plus att det var trevligt att träffas. Kerstin och barnen på em fika. Sen efter middagen så gick mannen ut och oljade in altan. Så skönt att han gjorde det i år, brukar annars vara jag. Blev en lugn kväll hemma, vi var trötta och det är inte värt att gå ut med småbarn precis när det är läggdags.

Idag har jag haft söndagsskola, svårt ämne - de 4 buden av 10 Guds bud. Inte helt lätt att förklara, men vi hade roligt, vilket är det viktigaste. Idag har det blåst och varit lite kallt ute, så det räckte med promenad fram och tillbaka til kyrkan, sen har vi varit inne. Jag och Joel har sjungit singstar, kul :). Snart är det läggdags för barnen då ska jag och mannen se film som vi hyrt "Eat, pray and love" (heter den så?), med Julia Roberts. Stora är hos sin mamma.

Kommentarer

Anonym sa…
Verkligen jättefin klänning, du kommer göra succe i den!!
Eat, pray and love... har bara sett halva än, tyckte den var lite seg.. eller så var det för jag var tvungen att läsa så mycket av texten för Ida så jag tröttnade. Hoppas du gillar den!
Ha en trevlig måndag. Jag själv jobbar bara en dag denna vecka, sen har jag seeeeeemester!! :)
kram Gunilla
Tina sa…
Ja, den var seg, jag höll på att somna flera gånger. Men slutet var mycket bra :)
AnnieeG sa…
tyckte också den var lite seg, boken var bra mkt bättre. Men svårt kanske att korta av en sån film och ändå få fram budskapet. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen