Coaching och musikal

Har tänkt skriva sen efter Klass 9A i måndags, men dagarna går. Tycker om att se på det programmet, så intressant. Tänk om alla var som de där 3 pedagogerna, med tydlighet, gränssättning och ändå sån kärlek till eleverna. Ja, de är så imponerande, men vi får inte glömma att de har lite erfarenhet också. Jag vill inte på något sätt klanka ner på lärarna, de har det tufft där ute och jag beundrar er alla som orkar jobba med det. Blir arg när jag ser hur respeklösa barn kan vara. Fast sen vore det nog inte fel med lite mer coaching och mentorskap för lärarna, tänk vad de växer på det också. Tror den där "kaxiga" matteläraren kan gå jättelångt faktiskt, han kommer bara bli bättre och bättre, han känner ju ändå för barnen. Nog om det.

Idag är det fredag, solen skiner och jag ska på musikal med bästa Gunilla ikväll. Vi ska se "Leva Livet". Kommer bli kanon!

Kommentarer

Anonym sa…
Kanon är rätt ord, helt klart! Kommer bli kanoners kanoners!
Kram Gunilla
Anna sa…
Åh, den vill jag se:) Hoppas att ni får en trevlig kväll! Kram, Anna

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen