Ensam hemma

Nu så har familjen åkt. De tänkte ha sportlov i Säter några dagar. Det blev väldigt tomt med en gång, så jag satte på tv:n och sitter vid datorn när jag egentligen bara borde njuta av tystnaden. En kollega sa att nu kommer du fixa en massa. Vá, vaddå fixa? Här ska slappas och äta godis :). Men som någon sa: det kan vara skönt att städa undan det första man gör och sen njuta av det i dagarna fyra. Och det ligger mycket i det, för annars när jag städar så kan man njuta av det en dag. Nu kommer det nog vara rent hela tiden.

Har lite att fixa med till pappas 80-års dag, som är om en vecka. Så ska jag träffa väninna G en kväll och hem till familjen L på middag. Dagarna kommer nog gå fort, så det ska inte bli mycket plockande.

By the way, varför gick Linda B direkt till Globen igår? Gillar svenskarna fortfarande den typen av schlager? Jag blir förvånad, tacka vet jag sån musik som Christian Walz bjuder på och han kom inte ens till andra chansen, men sen röstar jag inte heller. Kanske inte andra heller gör, som gillar den typen av musik.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen