Tonåringar

Går det nog att skriva en bok om. Humörsvängningar, utbrott, fnittret, tillknäppta surheten, glada tillropen, korta framförhållningen mm mm.....

Igår eftermiddag kom de på att de inte gick någon buss så tidigt i morse som de skulle iväg. En timma senare har jag 3 extra tonåringar här hemma, sen är jag ute och skrapar bilen 04.30, precis som förra året.... De skulle iväg till Polfärsk och lussa. Roligt. Jag tänker såhär: Jag skjutsar inte runt till olika idrottstävlingar ännu. Just nu är detta tjejens intresse och då får man ställa upp.

Förra året var jag höggravid och åkte och jobba, det gick det med. Men vad skönt det är nu att vara hemma. Nu sover Tilda så jag ska passa på att lägga mig en stund.

4-åringen har ju också sina sidor. Gjorde inte alls som jag sa när vi skulle gå från luciafirandet igår, puh. När vi väl kommit ut så bad han om förlåtelse, fantastiskt. Idag har han bara varit go. Glädje!!! Och luciafirandet gjorde han så bra, han stod först lite skymd, men han klev fram själv (ett väldigt framsteg)och jag hörde honom sjunga (också ett framsteg). Jag blev alldeles lycklig som mamma. Alla barn var så söta och duktiga, skönt att den här tiden inte är slut än.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen