Vi närmar oss advent

Åsa var på väg att dra ut på att komma för att lilltjejen verkade dålig. Hon skulle ner till vårdcentralen i A-a först. Men jag kollade med vårdcentralen här, så hon kom iväg tidigare och åkte hit istället. Stackars lilltjejen hade öroninflammation. Men det märkte vi inte över huvudtaget, så här glad var hon hela tiden. Lika tålig tjej som Tilda.


Väldigt roligt att se dem tillsammans. Frida är 6 veckor yngre än Tilda fast större. De såg verkligen varandra. Tilda var jätteglad över besöket :).


Pojkarna hade också väldigt roligt ihop. Joel tyckte det var roligt att "Carl hade blivit större och lika tokig som mig" - Joels ord. Extra roligt också när de stora tonåringarna leker. Tjejen lekte kurragömma och grabben med bollar och med lasersvärden.


På fredagen så träffade vi K och hennes barn nere vid Gulsippan där vi grillade korv. Det var mysigt, men det blev kallt så vi gick hem hit och fikade.


Fina Åsa med dotter! Så mysigt att ha er här! På eftermiddagen kom pappa Bäckman och vi åt tacos tillsammans. På lördagen blev det en lång frukost innan de åkte vidare till andra vänner i Sthlm. Synd att de bor så långt borta, men de har det bra och det är det viktiga.


På lördagkvällen gick vi hela familjen, utom stora grabben, på jazzkonsert i kyrkan. Det var MYCKET bra. Pianisten var stor på 60-talet, spelade då på Nalen och med stora jazzartister. Han var helt grym fortfarande. Jag bara njöt. Joel tyckte också det var bra, han tyckte synd om stora grabben som missade konserten. Han sa så mycket roligt: "Jag visste inte att hon kunde sjunga på ett annat språk" - Anna, vår barnkörledare, som sjöng på engelska denna kväll. Han kände igen "I love you" och undrade om hon sjöng en sång som handlade om att några var kära i varandra.

Söndagen var vi i kyrkan igen, mannen hade söndagsskolan. Sedan tog vi det lugnt här hemma efter en god söndagsmiddag. Jag och Joel satt och pysslade i 2 timmar, gjorde tomtar. Jättemysigt. Nu närmar vi oss advent, vilket jag ser fram emot. Ska förbereda hemmet för det lite varje dag den här veckan har jag tänkt. Myyysss!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Så mysigt att läsa om dina härliga dagar med vänner.
Å visst är det mysigt att ha advent nu framöver. Underbart!!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen