En bra helg trots allt

Det är mysigt att komma till A-a, mycket känslor och tankar. Mamma var jättetrött, men det gick bra, det gäller att ligga steget före henne så hon inte blir mer trött av att serva oss. Det har ju varit väldigt skönt väder. Lördag tog vi en promenad till gravplatsen där mamma planterade på "Lillans" grav, deras flicka som dog 1968. Gick runt och tittade lite, i närheten av "lillans" grav var Jangestigs grav, de 2 små barnen som mördades 2008. Så fruktansvärt, det gjorde så ont i mig att stå vid graven. Joel ville inte gå därifrån. Såg deras mamma i affären och senare vid gravplatsen när vi åkte tillbaka för att tända ljus. Stackars människa, något sånt ska man inte behöva vara med om.

Mina systrar kom med sina barn på fika till mamma. Mysigt att träffa dem. Joel tyckte det blev för många, så han ville helst vara i fred på övervåningen, men det lossnade efter ett tag. 11-åriga killkusinerna lyckades locka ner honom med skratt :).

På söndagen åkte vi till badhuset, deras badhus är så mysigt och varmt. Vi höll oss mest i plaskdammen, men vi hade mysigt. Joel var riktigt rädd och han som var så tuff som bebis och även för 2 år sen. Vad har hänt? Hoppas det kommer tillbaka.

Idag gick jag och K en långpromenad. Sen har jag lidit av ett gallstensanfall på eftermiddagen/kvällen. Dags att boka operationstid kanske?!?!

Kommentarer

Anonym sa…
Mysigt att komma hem till A-a. Måste se till att vi är där samtidigt nån gång så vi kan gå en långpromenad och "flashbacka" lite.
Hoppas gallan håller sig lugnare idag!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen