Förvirrad

Åkte till City Gross innan jobbet, där skulle jag kunna gå längre, finns lite att fynda både på leksakshyllan och mathyllorna. Köpte en findus matlåda och gick in till jobbet. Kul som alltid att träffa kollegorna. Och eftersom jag har tänkt på jobbet några dagar så kom en känsla över mig att det skulle bli roligt att börja jobba igen, men det är svårt att svara på frågan: "Längtar du tillbaka nu?", jag gör ju liksom inte det. November brukar vara en rätt tuff månad, då avslut stressas fram och jag kände att det låg i huset.

Samtalet blev konstigt. Bra, men konstigt. Satt inte med min chef, fast han kanske blir min chef, jag vet faktiskt inte. Han är jättebra, strukturerad, kunnig och visionär, men han var inte insatt i vad jag och min chef har pratat om och det var det som blev konstigt. Jag tror inte att han ville sätta sig in i tidigare utvecklingssamtal för han ville vara neutral, men eftersom jag och min chef pratade om att ändra min tjänst för ett år sen, så blev det här väldigt konstigt. Jag kände lite att jag fick börja om. Nu lyssnade han på mig och sa att han vill att jag ska trivas och få möjlighet att utvecklas, men han vet inte riktigt hur än. Eftersom min närmsta kollega hade uttryckt samma sak. En grej som kom fram var. För ett år sen så sa min chef att de skulle bilda en ledningsgrupp på service och där skulle jag såklart sitta med. Nu när jag varit hemma så har min närmsta kollega suttit med där istället, de kan ju knappast plocka bort henne därifrån. Jag visste inte att hon suttit med där. Jag kände mig lite förvirrad när jag åkte hem. Vad ska jag göra? För ett år sen så kände jag att jag skulle söka mig till ett annat jobb om jag inte får möjlighet att ändra min tjänst här, ska jag göra det nu ändå? Jag måste ju prata med min chef, får börja där.

Sen gick jag till HR ansvarig och frågade om kvitton på träning, om jag får det för det här året. Han hade aldrig fått frågan så han visste inte vad han skulle svara. Varför skulle jag fråga, jag kunde väl bara lämnat in kvittona. Och vem ska han fråga, det är ju han som ska bestämma det. Suck. Jag tycker att det är en självklarhet att jag ska få pengar för det eftersom jag är anställd. Ja, eftersom jag inte fick något svar så tänkte jag skicka in kvittona. Så på kvällen köpte jag ett 10klipp kort och tränade aerobics, gjorde det förra tisdagen också. Sååå roligt!!!! Äntligen. Det är bra med träning när man är förvirrad, det går inte att tänka på någonting annat än stegen när man tränar aerobics.

Kommentarer

Anonym sa…
Snurrigt med utvecklingssamtalet, hoppas ni kommer fram till nåt bra när du är tillbaka.
Bra att du kommit igång att träna. Jag själv har "semester" nu när det är för mörkt och kallt för att jogga...
Kram Gilla
Lilla Li sa…
Vad frustrerande!! Hoppas verkligen att du får ngt alternativ! Det kan dock hända saker snabbt ibland så ge inte upp än:)
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen