Gymnasieval

Tilda är gärna vaken mellan 2-3 på natten, jag försöker få henne att somna om i sin säng, men oftast går det inte. Hon vill väl ha närhet, så hon somnar tillslut på mig. I natt låg jag och grubblade över gymnasieval, ja det är inte jag som ska söka utan stora tjejen här hemma. Det är inte lätt, det kom jag ihåg själv. Men det är väl inte jag som ska grubbla, nej det ska jag ta och sluta med.

Det känns som att de har ännu mer val än vad vi hade, men i grund och botten så är det kanske inte det. Det är så lätt att man tror att det är ens framtid man väljer, men tack och lov så är det inte det. Det går alltid att ändra sig, det går att byta bana när som helst i livet och det kan vara skönt att veta. Men ska man nu ägna sig 3 år på gymnasiet så kan det ändå vara roligt att göra någonting som man tycker är roligt. Ja, vi får hoppas att hon hittar sitt program. Lycka till S!

Idag har jag varit i Vällingby med K och kollat på kläder. Just nu kan jag inte shoppa loss så mycket, men det kan vara kul och se lite vad jag vill ha för typ av kläder, tyvärr så hittade jag inte så mycket. Vi hade i varje fall trevligt med lunch och fikapaus, det som jag gillar mest.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen