Ett dygn i stan

Vi åkte kommunalt in igår eftermiddag. Checkade in på ett hotell på Östermalm. Sen tänkte jag att vi kunde gå till en pizzeria, för man njuter inte på en mysrestaurang med barn direkt. Då är det skönare att vara på en pizzeria. Så jag hade kollat upp en innan, som vi gick till och det visade sig vara en pizzeria á lá restaurang, oops. Det var mysigt, mycket folk och mysbelysning, mycket bättre än en pizzeria, men pizzan var inte superb.

Sedan mös vi på hotellrummet, kollade idol och åt godis. Natten blev mindre rolig. Tilda höll oss vakna till 5 sen vaknade Joel kl 7. Hurra!!! Jättemysigt att ha med barnen, men det vore underbart att få en ostörd natt, det är då man vill vara, bara mannen och jag. Nu var vi inställda på det, så jag tänkte inget annat. Satte oss bredvid ett par vid frukosten, som sa: "vi har ordnat barnvakt vi". Jaha! :)

Idag: Hotellfrukost :), besök i en kanonmysig leksaksaffär med gosedjur för 2000kr, besök i Saluhallen, promenad längst efter strandvägen ut till Djurgården, promenad på Djurgården med stop för godisintag, sedan spårvagn till Sergelstorg, promenad till Kungshallen där vi intog mat, promenad till centralen och pendeln hem. Ett dygn i skönt tempo med härligt väder och mysigt sällskap. Nu är det, som vanligt skönt att vara hemma igen.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen