En regnig dag

Är hemma med Tilda idag som är förkyld, alltså hemma från Babysång. Hon verkar vara feberfri, men hostar och snörvlar lite, det är inte jättejobbigt. Hon är lite mer klängig än vanligt, vilket inte heller är så jobbigt. Hon verkar klara sig utan nattmålet nu och det är ju jätteskönt, men flera nätter nu har jag inte fått henne att somna om när hon vaknat. Tillslut har jag lagt henne hos mig och då har hon somnat och sovit jättegott till kl 7 och det lider ju ingen av oss av. Jag tycker det bara är mysigt.

Har tittat på Uppdrag granskning rörande Niqab eller Burka, ett mycket bra reportage. Jag tycker att det är helt ok med slöja, men jag har så svårt för det heltäckande, speciellt Niqab där vi inte ens får se ögonen. De känner sig inte förtryckta, vilket är bra, men de har den för att inte visa sig för andra män. Det är inte lätt för dem att få jobb, ska de då få bidrag? Medan vi försäkrar ut sjuka för att de ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Då är något snett. Men ska det då förbjudas? Svår fråga, är det att inte ha religionsfrihet om man förbjuder? Frankrike har förbjudit det och de nämnde även något muslimskt land som har gjort det, är Sverige för mjäkigt? Jag tycker det ska förbjudas på offentliga arbetsplatser i varje fall, där man har med människor (som man möter) att göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen