Ännu höst

Så var det en vacker höstdag igen. Det var väldigt kallt ute i morse, men väldigt skön luft. Härligt att det fortfarande är höst och inte vinter än. Jag har Joel hemma, han har lite feber. Han var nog lite hängig i söndags redan så inte konstigt att det var jobbigt att cykla hem, stackarn.

Fick kallelse till utvecklingssamtal på jobbet, ska bli intressant. Just nu har jag ingen som helst lust att börja jobba, så jag måste få fram den lusten innan utvecklingssamtalet så det inte lyser igenom att jag helst vill vara hemma.

Läste här på bloggen hur jag tyckte att det var att börja jobba efter året hemma med Joel. Det var också väldigt blandade känslor. Något som var extra jobbigt då var att jag inte hade en egen arbetsplats på flera veckor. Det är i varje fall så mycket lättare att komma igång med jobbet när jag vet att barnen är hemma hos pappa.

Jag gillade året hemma med Joel, det var många andra omständigheter runt omkring som var jobbiga då. Men tiden jag fick själv var underbar. Jag behövde inte hitta på så mycket då, jag tyckte om att vara hemma. Det är samma nu, jag älskar att vara hemma. Förstår inte de mammor som tycker att dagarna går så långsamt. Fast jag har ju aldrig haft bara ett barn och varit ensam hemma mer än 6 timmar om dagen varje dag. Då blir det kanske ensamt, inte vet jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen