Andlighet

Det har handlat om andlighet på efter tio denna vecka. Jag har inte tittat och lyssnat så mycket, men just nu är det på och de pratar om mindfulness. Jag tycker det är så intressant hur nyandlighet tas emot. På 90-talet var det New Age och nu är det mindfulness. Människor har så lätt att ta till sig det när det är privat och när man ska söka in i sig själv, men när det handlar om Gud och kristendom så är människor väldigt skeptiska. Undra varför det är mer ok att bara bry om sig själv, än att tänka på sig själv OCH andra människor. För det är det kristendomen handlar om, jag själv kan inte bli Gud, men med Guds hjälp kan jag älska mig själv och andra. "Att älska sin nästa som sig själv".

Nyandlighetens meditation är kristendomens bön. De sa på tv, stanna upp 20 eller 45 minuter varje dag och meditera, samla kraft, var stilla och hitta dig själv. Vad kommer hända? Du kommer möta dig själv, vilket kan vara skrämmande. Kanske du möter Gud, känns det ännu mer skrämmande?

Du som har mött Gud, som jag, eller har upptäckt makten i bönen, var tacksam. Tänk det som är så nytt för många har vi fått lära oss från när vi var små, tufft! Jag hoppas Gud får beröra dig idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen