Världens bästa storebror

Är det någon av mina bröder? Eller min man kanske som är storebror till 4 syskon? Eller Joel, min lilla goa storebror till Tilda? Ja, alla är världens bästa på något sätt, men inte idag.

Idag är det mellangrabben här i huset som är världens bästa storebror. Han fyller 14 idag och önskade sig ingenting annat än lego, så han fick lego. Kanske blir det sista satsen. Jag försökte få lite andra tips på FB, men alla tyckte vi skulle köpa lego. Tror inte de förstår hur mycket lego som finns i hans rum, det räcker gott och väl. Jag är så tacksam över legot, som är ett mycket bra kompliment till dator och tv-spel, men...... Ja, ja, nu blev det det i varje fall och nu har han låst sin dörr innan han gick till skolan så inte lillebrorsan går in och rör.

Storebror är en lugn, smart och rolig kille. "Vilken charmör" kallade min mor honom här för inte så länge sen. Senaste året så har han stuckit iväg på längden och verkligen blivit tonåring. Han är väldigt snäll och gör nästan alltid som man säger. När Joel föddes så tyckte han inte att det var så intressant med en bebis, men ju mer Joel växte så har han brytt sig om lillebror. Han busar, gosar och leker med honom. Och Joel ser självklart upp till honom och älskar honom.


Nu när Tilda föddes så visste han lite mer vad en bebis var så han har brytt sig väldigt mycket om henne. Gullar och leker med henne. Han är helt enkelt jättego, VÄRLDENS BÄSTA STOREBROR!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Måste vara kul för Joel att ha en så stor storebror, de mindre ser ju så upp till större barn. Extra kul när han är så go mot både Joel och Tilda!
Grattis till bonus-sonen!
Kram Gilla
Sofia sa…
Han är världens bästa lillebror också! :D

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen