Solen skiner

Det är så härligt när solen skiner, jag får lite energi och livet känns ljust. Fick en inbjudan igår till en tjejlunch på jobbet. Nästa tisdag ska vi på en restaurang i Sumpan tror jag det var, 110kr för en lunch. Helt otroligt, får hoppas de lever upp till det. Jag har egentligen inte råd med det, men det händer inte särskilt ofta.

Måste säga det igen, för jag tror jag sagt det förut. Det är så lyxigt att ha sitt stora barn hos dagmamma (i mitt fall) 30 timmar i veckan när man är hemma med syskon. Jag har snabbt blivit bortskämd också, med den egentid som man får. Det gäller verkligen att jag passar på att njuta. Hade Joel hemma i fredags och i måndags. Han är inte jobbig att ha hemma för han är så duktig på att sysselsätta sig själv, sen vill jag ju vara med honom också. Men eftersom jag är lite bortskämd så blir det lite jobbigt att höra "mamma" hela dagen, han är efter mig överallt, gärna in på toa också. Fast det visar väl också att han vill umgås med sin mamma.

Jag är glad att han får vara där 30 timmar i veckan, sen kan jag ha honom hemma när jag vill och det har ju faktiskt blivit en del. Han är 4 och behöver verkligen umgås med andra. Han skulle nog lätt kunna bli en ensamvarg annars som bara sitter och bygger lego hela dagarna. Det måste finnas en jämnvikt.

Undra om jag ska ta och rensa lite kläder än en gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen