Skyldighet

Har en sjuk tonåring här hemma. Hon har ont i halsen och pratar ingenting. Så tänkte jag att hon kan väl åtminstone säga tack för maten, men nej då. Fast det är synd om henne, hon har jätteont och är hängig, hon är inte den som är hemma i första taget. Och det är väl vår/föräldrars skyldighet att ta hand om våra sjuka barn. Ge dem frukost på sängen och middag utan att förvänta sig ett tack. Ja, det är det.

För 5 år sedan så opererade jag min rygg. Mina föräldrar kom hit sen när jag kom hem och tog hand om mig. Å, vad gulligt. Jag vuxna människa med en vuxen man. Men han var på jobbet och jag kunde verkligen inte röra mig de första dagarna hemma. Så mamma ordnade mat och kokade lingonsylt. Fantastiskt. Undra vad pappa gjorde.... :).

Kommentarer

Anonym sa…
Är det lilla Tilda som har smittat henne tro? Är hon bättre nu förresten?
Hoppas sotarn gjorde ett bra jobb och var grymt snygg! Det kan en mammaledig kvinna behöva se ibland.

Kram Gunilla
Tina sa…
Haha, ja han såg säkert bra ut. Otroligt sotig, hela huvudet också. Kan hända Tilda har smittat henne, men jag tror mer på ungdomshelgen hon var på i helgen som var. Lite sömn och mycket baciller. Tilda är bättre, men väldigt snorig fortfarande. Kram
Sofia sa…
Förlåt att jag inte tackade för maten! Jag tackade i alla fall för all din hjälp när jag hade blivit frisk igen! Jag uppskattade VERKLIGEN din hjälp! Tuuuusentack!!! Du är kanon Tina! :) Saknar dig nu...
Vi ses senare idag! Kramis ^^

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen