Hemma igen

Och med så mycket tankar och känslor. Det blir lätt så när jag har varit hos mamma och pappa. Stannade till hos syster M på vägen hem igår, vilket var skönt, där fick jag vräka ur mig lite.

De börjar bli bra snurriga både mamma och pappa, samtidigt är det mysigt att vara där. Mamma står gärna i köket, vilket gör att jag får mer tid med barnen. Mysigt att vara med Joel. Vi fick några promenader, vilket var jätteskönt. Hade med cykeln till Joel så han var med i vår takt. Fyndade på en nyöppnad klädaffär, kul :).

Sen började jag fundera på om jag tar tillvara på föräldraledigheten. Har gjort saker som jag inte vill göra, men jag har också gjort mycket som jag vill. Så jag har nog kommit fram till att jag tar till vara på den i det stora hela.

Min moster var också hos mina föräldrar och det var jättekul att träffa henne.

Sen lider jag över att se och höra hur mina syskonbarn har det med mycket tjafs, bråk och alkohol runt dem. Jag undrar verkligen hur de mår och det gör lite ont i hjärtat. Det var väldigt mysigt att ha 10-åriga tjejerna här.

Nu är jag hemma igen och det är så skönt. Har varit på babysång och myst med Tilda idag. Sen pratat lite politik med mammorna under fikat. Intressant!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Får känslan av att det skulle få plats mkt information mellan raderna, som du inte skriver. Hoppas att A-a besöket inte får dej att ligga sömnlös.
Kram Gilla
AnnieeG sa…
välkommen hem igen min vän! Hoppas att du får en skön och vilosam helg. Ser fram emot att ses på torsdag. Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen