Sommaren är kort

Vi har inte gjort mycket i trädgården eller inne i sommar. Vilket inte gör någonting. De är de där plantorna på södra gaveln av huset jag vill få bort snarast, annars finns det inget särskilt som måste göras. Vi började ju med att möblera om här hemma och Joel fick eget rum och det är det bästa vi gjort. Han älskar det, gillar att vara där inne och pyssla och leka, vilket är mysigt.




Nej, vi har verkligen tagit det lugnt och umgåtts, vilket varit så mysigt. Jag tycker sommaren varit jätteskön. Skulle gärna velat haft några sköna augustikvällar nu, då man kan tända ljusen ute och njuta av sommaren ett tag till. Jag har nog mer slut-på-sommaren-ångest än dags-att-börja-jobba-ångest. Jag gillar hösten, då man kan börja klä sig igen och mysa med tända ljus inne eller en varm brasa. Men sommaren är lite för kort för min del, vill ha mer av den, men jag vill inte flytta från Sverige.

Kommentarer

AnnieeG sa…
haha, ja vi ska nog ha en tjejträff hos mig också såsmåningom, men om det bara ska bli du och jag (och Tilda :-) så får det bli i Kista för just nu vet jag inte när jag har MF (mansfritt ;-). Och om du ska bjuda mig så bjuder jag dig för du har inte heller fått nån födelsedagspresent, haha. Måndag 17.30? Kram kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen