Sen

Mellangrabben skulle åka tåg hem från sina kusiner i Dalarna igår. Tåget var 1 timma och 42 minuter försenat, seeegt. Ja, ja han kom hem och det är det viktiga. Idag börjar skolan för honom och storasyster, är det höst då?

Vi kom iväg sent till dagmamman idag också. Vi har ju tid på morgonen, ändå ska det bli det där tjatiga i slutet. Jag försöker att säga till Joel i tid så det inte ska bli tjat, men idag gick allt han gjorde i slow motion. Ja, så sena blev vi inte och vi stressande inte.

Jag och Tilda har sovit i soffan halva natten. Hon har feber och visste inte riktigt vad hon ville, om hon ville ligga eller sitta eller vara i famnen eller äta. Tillslut så somnade hon på mig i soffan och jag tyckte att det var lika bra att ligga kvar. Vi sov nog rätt bra faktiskt, av ren utmattning båda två.

Vill till jobbet någon dag, men vill inte dra iväg med Tilda i feber. Sen är det dags att inhandla lite höstkläder snart då, undra om det blir på nätet eller affären. Ska kolla runt lite nu tänkte jag.

Kommentarer

Anonym sa…
Jobbigt med så små sjuka barn, man är lite maktlös just när de är så små. De kan ju inte tala om hur de mår och vad de vill ha direkt...
Höstgarderoberna börjar oxå här sakteliga fyllas på. Tjejerna har växt i sommar, ojojoj!
kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen